• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66650
+
-

افزایش 288 درصدی تماس با اورژانس اجتماعی درباره  اقدام به خودکشی

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان گفت: در تماس‌ها با مرکز 123 (اورژانس اجتماعی) بیشترین درصد رشد درباره اقدام به خودکشی با 288 درصد، در حوزه کودک‌آزاری بیش از 20 درصد و همسرآزاری بیش از 5 درصد بوده است. 

به گزارش ایسنا «غلامحسین رنجبر» ظهر امروز در نشستی خبری ضمن تبریک هفته بهزیستی اظهار کرد: بیمار اعصاب و روان زمانی شناخته می‌شود که 2 نوبت سابقه بستری در بیمارستان داشته باشد و نیازمندی توسط مددکاری مشخص می‌شود و تحت حمایت قرار می‌گیرد. 

وی افزود: همه هزینه‌هایی که شامل مددجویان دیگر می‌شود شامل بیماران اعصاب و روان هم می‌شود. درباره افراد دارای معلولیت نیز در گذشته هزینه به فرد تعلق می‌گرفت و اکنون به خانوار تعلق خواهد گرفت. 
مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد: بیماران اعصاب و روان خدمات ویژه‌ای را نداشتند اما خوشبختانه مقرر شده مستمری برای تمامی افراد دارای معلولیت که 5 گروه (اعصاب و روان، ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی) هستند تعلق گیرد که شامل بیماران اعصاب و روان هم می‌شود. 

رنجبر بیان کرد: تیم ویزیت در منزل نیز به‌صورت ماهانه به این بیماران سر می‌زند و خدمات لازم را ارائه می‌دهد یا شناسایی می‌کند. 

وی بیان کرد: در مراکز بیماران اعصاب و روان، 83 نفر در مراکز مردان و 60 نفر در مراکز زنان داریم. 200 نفر نیز توسط 4 تیم ویزیت در منزل ویزیت می‌شوند. حدود 80 درصد افرادی که به درمان تیم ویزیت در منزل نتیجه مثبت می‌دهند از چرخه درمان خارج می‌شوند. 

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان ادامه داد: به ازای هر بیماری که در منزل ویزیت می‌شود 465 هزار تومان و به ازای هر بیمار بستری 770 هزار تومان و البته برای افراد مجهول‌الهویه یا افراد دارای نیازهای خاص مقادیر بیشتری هزینه می‌شود. 

رنجبر بیان کرد: مرکز اقامتی بیماران ضایعات نخاعی با تلاش خیران افتتاح می‌‌شود. از شهرداری نیز انتظار داریم درباره ایجاد محیط امن برای معلولان همکاری بیشتری داشته باشد. 

وی اظهار کرد: برای ایجاد شغل پایدار برای افراد دارای معلولیت، انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی قانون 3 درصد سهم معلولان را رعایت کنند. از صنایع استان نیز درخواست داریم 3 درصد استخدامی‌های خود را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید